اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 3500 آموزشگاه استان تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در بیش از 3500 آموزشگاه شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 3500 آموزشگاه استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد صیدلو در آستانه برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی، نشاط و پویایی در مدارس را از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی دانست و گفت: شوراهای دانش‌آموزی عرصه‌ای برای مشارکت عملی و حضور فعال دانش‌آموزان در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و دانش‌آموزان با مشارکت خود در این فرایند، تمرین مشارکت در اداره جامعه را فرا خواهند گرفت.

وی با تأکید بر حضور فعال دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی و کسب مهارت‌های موردنیاز اظهار داشت: دانش‌آموزان ما باید با پذیرفتن مسئولیت‌ها و تمرین دموکراسی، خود را برای حضور در جامعه بیش از پیش آماده کنند و مشارکت در انتخابات شوراها، مقدمه‌ای برای تمرین حس مسئولیت‌پذیری در ایشان است.

صیدلو شوراهای دانش‌آموزی را از ارکان مهم مشارکت در اداره واحدهای آموزشی عنوان کرد و افزود: در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین، شوراهای دانش‌آموزی تمرین تقویت باورهای دینی، سیاسی و اجتماعی است و دانش‌آموزان اصول احترام متقابل، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد، زیست سالم در کنار یکدیگر و بهبود‌سازی نظام تصمیم‌گیری را فرا خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ستادی و مناطق 21 گانه و نظارت مستمر بر فعالیت شوراها تا پایان سال تحصیلی، اظهار داشت: هم‌زمان با سراسر کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در روز اول آبان در بیش از 3 هزار و پانصد آموزشگاه شهرستان‌های استان تهران برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی و بالا‌تر می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

به گزارش فارس، برنامه متمرکز استانی نیز با حضور مسئولان استانی در شهرستان قرچک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/67037/پ/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول